Sebastian Vettel világbajnoki címvédőhöz méltóan, egy főlényes győzelemmel kezdte meg az idei évet az Ausztrál Nagydíjon, amely ugyan mozgalmas volt, de messze nem hozta azt az izgalmat, amit a DRS-tő és az új Pirelli gumiktól várhattunk.
Lewis Hamilton sérült fenéklemezzel a második helyre hozta be a McLarent, azonban a futam egyértelmű sztárja Vitaly Petrov volt, aki fantasztikus vezetést bemutatva, a harmadik helyen futott célba aRenault-val, mellyel megszerezte pályafutása első dobogós helyezését az F1-ben.
Miközben az első három két kiállással teljesítette a versenyt, a három kiállással operáló Fernando Alonso és Mark Webber a negyedik illetve az ötödik pozícióban végzett, ami a Ferrari spanyolja számára jó eredménynek mondható, hiszen a rajtnál visszacsúszott a kilencedik helyre.
Jenson Button a hatodik helyen végzett, miután a futam elején egy áthajtásos büntetést kapott, amiért a pálya elhagyásával előzte meg Felipe Massát, akinek végül be kellett érnie a kilencedik hellyel, ugyanis csapata úgy tűnik, egy kicsit eltaktikázta magát.
A Saubernél nagy volt az öröm, hiszen az újonc Sergio Perez és Kamui Kobayashi a hetedik illetve a nyolcadik helyre hozta be versenygépét, előbbi egyedüliként egyetlen kiállással teljesítette az 58 körös megmérettetést.
A Mercedes mindkét versenyzője kiesett: Michael Schumacher egy technikai probléma miatt volt kénytelen feladni a küzdelmet, míg Nico Rosberg azt követően volt kénytelen félreállni, hogy Rubens Barrichelloegy igen optimista előzési manőver közben szó szerint kiütötte.
Vettel kiválóan kapta el a rajtot, első pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben, miközben Hamiltonnak keményen kellett védenie második helyét, ugyanis Webber teljesen megérkezett mellé a célegyenes végén, de végül vissza kellett vennie, és harmadikként vette az első kanyart.
Alonso rosszul helyezkedett, a külső ívről próbálta meg támadni az első kanyart, ám a többiek kiszorították, egy picit lecsúszott a pályáról, így az ötödik helyről visszacsúszott a kilencedikre.
Vitaly Petrov fantasztikusan rajtolt, a Renault orosz versenyzője felugrott a negyedik helyre, akit Massa követett ötödikként, Button előtt, aki szintén pozíciókat veszített a rajtnál.
Az első kör nem múlt el incidens nélkül. Schumacher összeért az egyikToro Rossóval, így a hétszeres világbajnoknak egy defekt miatt már az első körben ki kellett állnia a boxba, mellyel visszacsúszott az utolsó helyre.
Tíz kör után Vettel már majd’ három másodperccel vezetett az élen, ám nem ő volt az, akire a figyelem összpontosult, hanem a Massa-Button párosra, akik hihetetlen kemény csatát vívtak egymással.
A McLaren brit versenyzője minden egyes körben használhatta az állítható hátsó szárnyat a célegyenesben, ám Massa a hibrid rendszernek köszönhetően vissza tudta verni ellenfele támadásait, egészen a tízedik körig, mikor Button a hátsó egyenes után megelőzte, jóllehet ehhez használta a menekülő utat, amiért egy áthajtásos büntetéssel jutalmazták.
Pár másodperccel később, Alonso – aki szépen lassan felzárkózott az említett páros mögé – kihasználta Massa pillanatnyi zavarát, és elment csapattársa mellett, ám egy körrel később meglátogatta a boxutcát.
A versenyzők ugyanis elkezdtek panaszkodni a lágy gumikra, melyek komolyan veszítettek a tapadásukból, így Webber vezetésével szépen lassan megkezdődött a kerékcserék első köre.
A huszadik körben, mikor az élmezőny már teljesítette első kiállását, Vettel magabiztosan vezetett, előnye majd’ hét másodperc volt a mögötte haladó Hamiltonnal szemben, akit további tizenöt másodperces lemaradásban Webber követett a harmadik helyen.
Petrov tartotta negyedik pozícióját a Ferrari duója, Alonso és Massa előtt, míg Button a kerékcsere és büntetés után visszacsúszott a tizenkettedik pozícióba, és hátránya már közel egy teljes perc volt az élen haladó Vettellel szemben, így győzelmi esélyei már itt elszálltak.
Hatalmas csata volt a nyolcadik helyért, Barrichello megérkezett Rosberg mögé, ám a Williams brazilja rosszul mérte fel a helyzetet, és a hármas kanyar féktávjánál megpróbált bemenni ellenfele mellé, ami nem sikerült, így ütköztek.
A Mercedes oldala megsérült, az autó elkezdett füstölni, így Rosberg néhány kanyarral később feladta a küzdelmet, mellyel csapata el is kezdhetett pakolni, ugyanis csapattársa, Schumacher nem sokkal előtte beállt a garázsba, és szintén feladta a versenyt.
Barrichello egy piruett után ugyan folytatni tudta a körözést, ám a sportfelügyelők egy áthajtásos büntetéssel jutalmazták manőverét, mellyel végleg megpecsételődött a versenye.
Az élmezőny – a taktika szempontjából – két részre szakadt. Az első három helyen haladó Vettel, Hamilton és Petrov egy hosszabb második etapot teljesített, mellyel kitolta második kerékcseréjét, hogy a kemény keverékeken be tudják fejezni a megmérettetést.
Webber és Alonso más stratégiát választott, így egy extra kiállással kellett számolnia. Az említett két versenyző körökön keresztül – utolsó kiállásuk előtt – komoly csatát vívott egymással, ám a Ferrari spanyolja úgy sem tudott elmenni a Red Bull mellett, hogy minden egyes körben használhatta az állítható szárnyat a célegyenesben.
Kettejük közül Webber jött ki elsőként, egy körrel később Alonso követte, aki kihasználva az ausztrál kivezető körén elkövetett hibáját, megelőzte ellenfelét. A meccs azonban még nem volt lefutva, hiszen az üldözött Alonso a kemény, az üldöző Webber pedig a lágy keveréket használta utolsó etapjában.
A Red Bull versenyzője nem tudta kihasználni első köreit a friss lágy gumikon, így Alonso egy picit fellélegezhetett és az előtte haladó Petrov nyomába eredhetett, akinek körönként egy-másfél másodpercet adott az új gumikon.
A Renault versenyzője azonban reagálni tudott, így megtartotta szenzációsnak mondható harmadik helyét, Vettel és Hamilton előtt, akik az utolsó etapban senkitől sem zavartatva vezethettek, jóllehet a McLaren folyamatosan figyelmeztette versenyzőjét, hogy figyeljen oda autójára, aminek fenéklemeze megsérült az egyik kicsúszása alkalmával és a „teatartó” verte az aszfaltot.
Az első hármas mögött Alonso, Webber és Button végzett az első hatban, a Sauber duója, Sergio Perez és csapattársa Kamui Kobayashi előtt. Az újonc mexikói hihetetlen módon mindössze egyetlen kerékcserével megcsinálta a teljes futamot.
Az első tíz sorát Massa – akinek csapata elrontotta a taktikát, hiszen tíz körrel a vége előtt még ki kellett állnia egy új szett gumiért –, illetve Sebastian Buemi zárta.
Miközben Petrov a harmadik helyen végzett, csapattársa Nick Heidfeldmindössze a tizennegyedik pozícióban fejezte be a szezonnyitót, jóllehet a német versenyző csúnyán elrontotta a szombati időmérőt, mikor már az első etapban kiesett.
Heidfeld teljesítménye azonban így is borzalmas volt, hiszen a versenyben maradtak közül csak Jarno Trullit és Jerome D’Ambrosiót tudta megelőzni.